Glenfarclas 15 y.o.

Ett sample från samplelådan blir första provade whiskyn år 2019.

Den fick stå och lufta medan jag nattade barnen så ca 40 minuter i glaset innan doft och smak.

Doften tycker jag är väldigt lätt och svag. Den bjuder på skal av gröna äpplen typ Granny Smith. En svag ton av ek och lite blommig, nästan lite parfymdoft, men väldigt svår. Kanske har flaskan samplet kommer från varit öppnad länge eller så har den fått stå för länge här hos mig.

Smaken är lite mer tydlig men inte mycket. Här finns lite toffee (vilket hustrun efter mycket om och men nosade sig till i doften), lite jord, ek och en liten liten ton av pomerans.

Eftersmaken ä en medellång med vissa ektoner.

Detta är tyvärr inget jag känner att jag kommer att försöka få tag i. Kul att prova dock.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.